Verhoog
jouw sales,
zorgenloos!

Sluit je aan bij ons dealernetwerk en word vandaag nog welease partner. Zo profiteer jij als fietshandelaar van de groeiende populariteit van fietsleasing en verhoog je jouw verkoop van high-end fietsen en accessoires. Bovendien verzeker je je zaak van een mooie toekomst door het opbouwen van een vaste klantenbasis voor jaarlijks onderhoud.  

Meld je aan, ontvang je unieke login voor ons gebruiksvriendelijke portaal en geef een boost aan jouw fietsenwinkel. 

Wil je meer weten over een welease partnership? Neem even contact op en we informeren je graag over de voordelen. 

Fietsleasing,
helder uitgelegd

Hoe word ik welease fietshandelaar?

Via de welease website kan je in enkele stappen aanmelden als fietshandelaar of je kan ons contacteren waarna wij je account aanmaken.

De samenwerking loopt vanaf het moment dat beide partijen het contract hebben ondertekend. Deze communicatie verloopt per e-mail.

Hoe verloopt het aankoopproces?

De klant kiest 1 of meerdere fietsen uit het gamma.
Je maakt hiervoor een offerte die de klant zelf in het portaal oplaadt.

Na goedkeuring of afkeuring van een offerte krijg je als handelaar een bericht.
Bij goedkeuring ga je als handelaar over tot de bestelling en het klaarzetten van de fiets.
Wanneer de fiets klaar is voor uitlevering werk je deze af met een welease identificatiesticker, vul je het framenummer, slotnummer, batterijsleutelnummer en batterijnummer in op het platform en informeer je de klant door de fiets als “klaar” in het my.welease platform aan te duiden.

Bij het overhandigen ondertekent de klant de verklaring van ontvangst, en duid je de fiets aan als overhandigd.

Wat kost het om aan te sluiten bij welease?

Niets, je sluit gratis een handelaarscontract af bij welease.

Is er een maximumbudget voor de klant en kan de klant zelf bijleggen?

Het budget wordt in samenspraak met de werkgever bepaald en is te raadplegen via het my.welease.be platform. De werknemer kan dit overschrijden door het overschot uit eigen zak te betalen.

Mag de klant accessoires kiezen?

Ja, alle opties en accessoires zijn mogelijk, behalve kleding en een fietsdrager. Een ART2 slot van minimaal twee sterren is een verplicht te nemen accessoire. We adviseren ook steeds een fietshelm mee te leasen.

Moet ik de klant in mijn eigen systeem opslaan?

Ja, de klant koopt de fiets bij jou als retailer waardoor deze ook als jouw klant wordt beschouwd. Dit maakt het overzichtelijker qua opvolging en levering van de fiets.

Over welk bedrag wordt de commissie afgedragen?

De commissie naar de fietshandelaar wordt berekend op het totaalbedrag van de fiets en de bijhorende accessoires.

Hoe werkt het met service en onderhoud?

Via het platform my.welease.be wordt de onderhoudshistoriek van de klant bijgehouden en geraadpleegd. Iedere factuur binnen het voorziene budget wordt op het platform ingediend en daarna vergoed door welease naar de fietshandelaar die de werken uitgevoerd heeft.

Wat doe ik wanneer een klant zich aanmeldt met schade of diefstal?

Via het my.welease.be platform vul je samen met de klant het online schade- of diefstalformulier in. welease regelt de rest.

Wat kan ik claimen op onderhoud en garantie?

Onderhoudskosten die binnen het onderhoudsbudget vallen worden via my.welease.be ingediend en betaald door welease. Klanten van welease kunnen hun fiets ook bij andere welease fietshandelaars laten onderhouden of herstellen.

Garantie verloopt via het merk of de fabrikant zelf.

Krijgt de klant pechbijstand?

Ja, pechbijstand is standaard inbegrepen in elk welease contract.

Wat als het my.welease platform niet werkt?

Gelieve ons te contacteren op het nummer +32 11 76 72 71

Wat als het onderhoudsbudget wordt overschreden?

Bij overschrijding van het jaarlijks budget dien je rechtstreeks aan de klant te factureren.

Waarop moet ik letten als de klant een speed pedelec wil aanschaffen?

Er moet bevestigd worden dat de leasing van de klant een speed-pedelec toestaat.

Om de fiets in gereedheid te brengen moet ermee rekening gehouden worden dat welease de nummerplaat aanvraagt. Om dit vlot te laten verlopen heeft welease volgende documenten nodig:

  • Een welease inschrijvingsformulier (deels ingevuld door welease), deze kun je steeds aanvragen via admin@welease.be
  • KOPIE van het gelijkvormigheidsattest (COC) van de fiets.
    Het origineel is voor de bestuurder.
  • De bestelbon van de speedbike
  • Wanneer de fiets nog niet gededouaniseerd werd het pre-registratie document E705

Stuur al deze documenten aangetekend op naar:

Welease
Astridlaan 115
B-3900 PELT

Zodra welease de nummerplaat ontvangen heeft wordt deze aangetekend doorgestuurd naar de handelaar die de nummerplaat aangevraagd heeft samen met Deel 1 van het kentekenbewijs.

Na montage van de nummerplaat mag de fiets afgehaald worden door de bestuurder. Geef bij afhaling ook het origineel gelijkvormigheidsattest (COC) en Deel 1 van het kentekenbewijs mee met de bestuurder. Dit zijn de boorddocumenten van de fiets.

Let op!

  • Je mag geen speedbike uitleveren zonder nummerplaat!
  • De klant moet in het bezit zijn van een geldig definitief rijbewijs als hij / zij met een speed pedelec wil rijden. Een rijbewijs type B (auto) of type AM (bromfiets) volstaat.